Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


«ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»







ΜΗΤΕΡΑ :

 Άιντε  παιδιά μου στο καλό και να χετε την ευχή μου .

Μη φοβηθείτε , μη ξαφνιαστείτε κι αν κουραστείτε μη χάσετε το κουράγιο σας . Το φεγγάρι το λαμπρό θα χετε για οδηγό .

Σύρτε να μάθετε γράμματα , όλα του θεού τα πράγματα .

Ο γέρο παπάς σας καρτερεί μες τη σπηλιά την ερημική .

 Άντε Κωνσταντή πηγαίνετε .

 Και σαν πιο μεγάλος εσύ να προσέχεις τους άλλους .





1ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Τρέχω μητέρα μου καλή , θαρρώ πως έχω αργήσει .

Φοβάμαι ο γεροπαπάς την πόρτα μη μας κλείσει . Τότε να ξέρεις πως εγώ από τη σκεπή θα ανέβω κάτω θα πηδήξω και γράμμα να μου φύγει μάθετο , κανένα δε θα αφήσω.

Φεύγουμε μητέρα , για χαρά .





ΜΗΤΕΡΑ :

Στο  Καλό και η Παναγιά  μαζί σας



2ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Αχ φοβάμαι , φοβάμαι το σκοτάδι . (τραγουδάει )

Φεγγαράκι μου λαμπρό , φέγγε μου να περπατώ να πηγαίνω στο σχολείο να μαθαίνω γράμματα του θεού τα πράγματα .





3ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Μια στιγμή παιδιά , ακούω βήματα . Κάτι βλέπω εκεί πέρα να κουνιέται . Ποιος να είναι άραγε ? Ει εσείς ποιοι είστε?



1ο ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ:

Είμαστε και μεις παιδιά σαν και σας ωρέ Ρωμιόπουλα . Μη φοβάστε . Μα που πάτε τούτη εδώ την ώρα . Που πηγαίνετε βιαστικά και τρέχετε σαν αγρίμια ? Μήπως το δρόμο χάσατε ? Μήπως τους γονείς σας ? Πες τε μου και μη φοβάστε . Μη χάνετε τη φωνή σας . Σας λέω εμπιστευτικά ξέρω και το όνομα σας . Σας βλέπω κάθε βράδυ να πηγαίνετε βιαστικά με το σάκο αγκαλιά .





4ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Μιλάς αλήθεια εμπιστευτικά σα να είσαι φίλος μας καλός . Μα βλέπω καλά ? Τι λέω εσύ δεν είσαι εχθρός ?





2ο ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ:

Αχ καημένε , τι θα πει φίλοι και εχθροί? Χωράνε αυτά σε μας τα παιδιά ? Άστα λοιπόν τα χωρατά και πάμε κάπου να βρούμε μια γωνιά να τα πούμε.. Θέλω να γίνουμε φίλοι.



5ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Είδαν καλά τα μάτια μου , ακούσαν καλά τα αυτιά μου? Αλήθεια το λες βρε Χασάν πως θέλεις να γίνουμε φίλοι?



3ο ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ`:

Ναι , ναι να γίνουμε φίλοι. Γκαρτάσηδες φίλοι αδερφικοί. Κάνε μου αυτή τη χάρη . Βαρέθηκα πια αυτόν τον πόλεμο. Βαρέθηκα την φρίκη , την οδύνη. Ας κάνουμε τουλάχιστον εμείς τα παιδιά ειρήνη.



6ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Και γω σου λέω απορώ με τούτη τη σκλαβιά . Γιατί να μη ζούμε ελεύθερα και ειρηνικά ? Που είναι τούτη η χαρά? Γιατί οι Τούρκοι και οι Ρωμιοί να είναι εχθροί?  Και τα παιδιά . Γιατί να έχουν μίσος και αυτά ?



4ο ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ :

Δίκιο έχετε παιδιά . Ο πόλεμος είναι κακός . Η σκλαβιά είναι βαριά . Μας πνίγει τη χαρά . Σαν την ειρήνη και τη λευτεριά τίποτα δεν είναι πιο καλό. Ας δώσουμε λοιπόν τα χέρια και ας μείνουμε για πάντα φίλοι.( δίνουν τα χέρια ) Για πάντα φίλοι ( φωνάζουν)



7ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Είδατε εμείς τα βρήκαμε . Η γλώσσα και η καρδιά των παιδιών νιώθει πιο πολλά. Ας γίνει τούτη η στιγμή μια όμορφη αρχή . Ποιος ξέρει και τους μεγάλους μπορεί αυτό να συγκινήσει καινούριο δρόμο όμορφο μπροστά τους να ανοίξει .



8Ο  ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ:

Να αφήσουν τα παιδιά να απλώσουν φτερά . Τους ραγιάδες τους φτωχούς να βγάλουν από τη σκλαβιά . Τούρκοι και Ρωμιοί να ζήσουνε ειρηνικά .Είμαστε γειτόνοι  βρε παιδιά .





ΠΑΠΑΣ :

Αγαπημένα μου παιδιά . Μάθημα καινούριο , μάθημα τρανό θα κάνουμε σήμερα στο κρυφό σχολείο. Είναι μάθημα ωραίο, θαυμαστό και σοβαρό μα και πολύ ξεχωριστό .



1ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

 Τι μάθημα είναι αυτό παπά μου πες μας σε παρακαλώ?





ΠΑΠΑΣ :

 Είναι μάθημα φιλίας δυνατής αδερφοσύνης , είναι μάθημα ειρήνης .



2ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Ναι παπά μου . Ειρήνη θέλουμε και όχι πόλεμο. Γιατί μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου βγαίνει σαν κλάμα μια φωνή . Σκυφτή στο δρόμο προχωράω και με παράπονο ρωτάω να απαντήσει όποιος ξέρει γιατί ο πόλεμος γιατί ?



3ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

 Γύρω μου γκρεμισμένα σπίτια . Παντού χαλάσματα , ερημιά . Άνθρωποι βιαστικοί περνάνε με πρόσωπα άδεια και βουβά . Στις γειτονιές δεν αντηχούνε όμορφα γέλια  παιδικά .



4ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Γιατί ο πόλεμος , ποιος ξέρει να μου απαντήσει αν μπορεί . Σε τι άραγε να έχουμε φταίξει ? Ποιος από μας έχει διαλέξει να φέρει την καταστροφή ? Γιατί ο πόλεμος γιατί ?





5Ο  ΚΟΡΙΤΣΙ:

Γιατί να γίνεται αυτό ? Τι φταίνε τα παιδιά ? Γιατί τους κλέβουν τη χαρά ? Πώς να τα αντέξουμε όλα αυτά? Ματώνει η καρδιά .



6Ο  ΚΟΡΙΤΣΙ :

Και δε μου λες παπά μου , ποιοι αποφασίζουν τελικά αν θα έχουμε ειρήνη  ή πόλεμο?



ΠΑΠΑΣ :

 Οι  τρανοί της γης παιδιά μου . Αυτοί που έχουν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και οι έμποροι των όπλων.



7ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Άραγε μπορούμε εμείς τα παιδιά να κάνουμε κάτι ώστε να πείσουμε τους τρανούς να σταματήσουν πια τα μίση μεταξύ τους και να ζήσουν όλοι οι λαοί αδερφωμένοι?



ΠΑΠΑΣ:

Μα και βέβαια παιδιά μου γιατί η γλώσσα και η καρδιά των παιδιών νιώθει πολλά .



8ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

 Ε τότε παπά μου . Ας κινήσουμε να πάμε όλα τα παιδιά μαζί για να βρούμε και να πούμε στους τρανούς αυτής της γης



9ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Να τους πούμε μ’ ένα στόμα δυο κουβέντες «το και το». «Δεν τον φτιάξατε ακόμα της ειρήνης το στρατό ?»







10ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Κι αν μας πουν τούτο και τ’άλλο τα χαρτιά πως μελετούν και πως θέλουν χρόνο και άλλο για να το καλοσκεφτούν .

Ατσαλένιο τότε φράχτη όλα τούτα τα παιδιά θα στεριώσουν πλάτη πλάτη δεν θα κάνουν πίσω πια



11ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Εκεί δεν θα καρτερούμε δυο κουβέντες να μας πουν. Δυο κουβέντες «το και το» « Τον εφτιάξαμε παιδιά μας της ειρήνης το στρατό»



ΠΑΠΑΣ

Μπράβο παιδιά μου . Σαν την Ειρήνη και τη Λευτεριά τίποτα δεν είναι πιο καλό.



12ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Ειρήνη λέξη αγαπημένη . Ευχή που αντηχείς στην οικουμένη. Εσένα ζητάμε όλοι οι λαοί. Να βασιλεύεις  πάντοτε στη γη .



13ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Χωρίς εσένα φεύγει και η ευτυχία . Παντού υπάρχει μίσος δυστυχία . Τα σπίτια γκρεμισμένα αδειανά ,παιδιά στους δρόμους έρημα ορφανά .



15ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

  Όταν μιλάς για ειρήνη μοσχοβολούν λουλούδια όταν τη ψιθυρίζεις ακούγονται τραγούδια .



16ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Τραγούδι όταν την κάνεις η πλάση τραγουδάει και όταν τη φωνάζεις η Γη χαμογελάει .





17ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Τι όμορφα οι άνθρωποι να ζούνε με γαλήνη? Πόσο πολύ τους αγαπώ και όλο για εκείνους προσπαθώ να έχουνε Ειρήνη.



18ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

 Η αγάπη είναι που ενώνει τους ανθρώπους με Ειρήνη και τον Πόλεμο νικάει και ευτυχία σε όλους δίνει .



19ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Η αγάπη είναι η πιο δυνατή που όλα τα συγχωράει . Σμίγει αντίπαλους και εχθρούς κάνει και τους κακούς καλούς και πάντα θα νικάει .









20ο ΚΟΡΙΤΣΙ :

Εμείς τα Ελληνόπουλα Ειρήνη απαιτούμε και γι’ αυτή όλοι μαζί πρέπει να αγωνιστούμε .Δουλεία Ειρήνη , μόρφωση είναι οι δικοί μας στόχοι για αυτό και στους εξοπλισμούς φωνάζουμε όλοι όχι.





Τόσα χρόνια φώλιαζε η Ελπίδα στην καρδιά μας και σήμερα ξημέρωσε χαρά στη συμφορά μας .

Ελάτε σύρτε το χορό γέλιο χαρά να νιώστε

Ελεύθεροι νικήστε εμπρός τον πόνο τώρα διώξτε Η πατρίδα είναι η γη μας είναι η στέγη και η πνοή μας .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.